Hoppa till sidans innehåll

Varför vi beslutade att ställa in!!!!!!

10 AUG 2016 21:58
  • Uppdaterad: 10 AUG 2016 23:57

Som alla vet så älskar vi dragracing i SHRA Sundsvall och vi har ända sedan tidigt 70-tal varit engagerad i denna sport till och från. Vi har sett utvecklingen från att det då var ett fåtal banor till att det idag är ett 20-tal. Publiken har sjunkit från några tusen till några hundra varje tävling och detta är något som de flesta klubbar känner av.

Vid vår julitävling med 140 startande gjorde vi en förlust på ca 125 000 kr när lördagen regnade bort.

När vi tog vårt beslut att ställa in augustitävlingen så stod vi inför att gå ut med annonsering med mera för en kostnad av 50-60 000 kronor och vi hade 21 st anmälda förare. Vid samma tidpunkt för julitävlingen hade vi 45 st anmälda. Samt att vid julitävlingen hade vi 53 förare i TD, JrD och SVD som inte kommer i augusti.

 Skulle vi ha väntat en vecka till då anmälningstiden gått ut med vårt beslut så har vi varit tvungna att annonsera för lika mycket om att tävlingen ställts in. Det hade inneburit en total kostnad för annonsering på ca 100 000 kr.

Eftersom vi är en ideell förening, äger banan och står för alla kostnader det innebär, så är det våra tävlingar som till stor del ska täcka dessa utgifter.

Med facit i hand så borde vi inte ha lagt sista anmälningsdag så nära tävlingsdagen och vi borde gått ut till er förare med uppmaning att anmäla er. Men vi tar lärdom av detta inför nästa säsong!

Vi hoppas alla har förståelse för vårt tråkiga beslut som vi i styrelsen varit tvungna att ta. Men vi ger inte upp, vi kommer tillbaka 2017 och det hoppas jag att alla ni förare, publik och funktionärer också gör!

Är det någon som har frågor och funderingar så får ni gärna ringa mig på 0701-801799.

Göran Svensson, ordförande SHRA Sundsvall

Skribent: Hans Eriksson
E-post: Adressen Gömd

Postadress:
SHRA Sundsvall
Box 419
85106 Sundsvall

Kontakt:
Tel: +46701801799
E-post: info@shrasundsvall.s...

Se all info